Виховна година, 7 клас
Тема. Умійте
цінувати дружбу
Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про
дружбу, навчити учнів сприймати
ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу;
допомогти усвідомити значення
слова «друг»; сприяти виникненню
дружнього колективу в класі;
виховувати любов, повагу
та бережне ставлення до друзів.
Перебіг
виховної години
I. Організація класу
I. Організація класу
Емоційне налаштування
учнів
- Виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини (відеоролик).
- Бесіда за питаннями:
-
Що
ви відчуваєте, коли вам хтось усміхається?
ІІ.
Завдання проблемного та морально-етичного характеру
1. Вступне слово вчителя
1. Вступне слово вчителя
Ми з вами продовжуємо цикл виховних годин на
морально-етичні теми. Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної
години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. В усі часи дружба
вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялася кров’ю і служила
військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальною угодою і великою клятвою:
надрізавши пальці, побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці
мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.
В епоху
середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і
вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і
сімейних стосунків.
Для людей
епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання,
вони називають його святою.
Сучасні
тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:
Дружба —
особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних
симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками
дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба,
називають друзями
Під час підготовки виховної години знайшла вірш,
прочитала і подумала: «Це слова про 6 клас». Ось послухайте
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і звезли вмить.
Розбив Віталик носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Каті,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Соню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
Нещодавно ви проходили тестування «Чи справжній ти
друг?». Вам було запропоновано 15 ситуацій та шляхи виходу з них. Пропоную вам
ознайомитися з результатами.
2. Результати тесту (діаграма)
2. Результати тесту (діаграма)
10 дітей. Ви найкращий з можливих друзів,
уважний, великодушний, вірний, повний співчуття, але не відданий, як раб. Ваші друзі знають,
що на вас завжди можна покластися і ви
готові вислухати і зрозуміти їх. Вам до душі ідея взаємодопомоги. Ваші
товариські стосунки нагадують вулицю з двостороннім рухом і витримують випробування
часом.
5 дітей. Можливо,
ви хотіли би вважати себе хорошим другом, але насправді ви не такий. Ви —
добрий, справжній друг, однак вашій дружбі не вистачає взаємної підтримки. Ви
заходите надто далеко, задовольняючи потреби й прохання інших, оскільки хочете
їм подобатись. Ви легкі на підйом. Спробуйте більше подобатися самому собі і хоч раз відмовте кому-небудь у
проханні. Ви можете втратити кількох друзів, проте зміцниться ваша
дружба з рештою.
Результати тесту
показують, що ви вмієте дружити і маєте друзів. А найприємніше те, що ви маєте друзів серед
однокласників. Тому я вирішила дізнатися, хто, на вашу думку, справжній друг.
3.
Аналіз висловлювань учнів
Напередодні вам було запропоновано декілька
висловів про дружбу. Тож подивимось які з
них більш пристосовані до вашого уявлення.
«Друг – це людина, з якою можна кудись піти».(товариш)
«Друг – це людина, з якою можна поговорити
відверто, розповісти свої таємниці».
(Бувають випадки, коли незнайомій людині можна
розповісти більше)
«Друг – це людина, яка заради тебе кине все
та прийде на допомогу, завжди зрозуміє
тебе, завжди поділиться з тобою останнім, скаже про тебе добре слово».
(Однак бувають випадки споживацького ставлення до
дружби)
«Друг – це людина, заради якої я
все кину та прийду на допомогу, яку я завжди
зрозумію, завжди розділю з нею останнє, скажу про неї добре слово».
«Друг – це людина,
яка тебе добре знає, але, незважаючи на це, любить».
4. Яким повинен бути друг?
4. Яким повинен бути друг?
У вас на партах лежать паперові аркуші у формі долоні,
напишіть на них 2 риси характеру, які повинен мати справжній друг. Давайте
згадаємо які риси характеру ви знаєте?
(Учні прикріплюють «долоні» на дошку)
Підсумок-презентація «Хто такий друг»
Ми малюємо! (фізкультхвилинка)
А зараз трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш.
Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один
олівець.
Скажіть, вам легко було виконувати це завдання?
Вдалося відтворити задумане?
Ось так і між справжніми друзями можуть
виникнути непорозуміння, головне – вміти достойно вийти із неприємних
ситуацій.
5. Вирішення ситуацій
5. Вирішення ситуацій
У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і
кожен по-своєму виходить із них. Тепер разом спробуємо це зробити. Як би
ви вчинили в таких ситуаціях?
Ситуація № 1
До Ігоря прийшов Володя.
– Вмикай
телевізор, наші грають!
– Не
можу. На завтра не підготував літературу.
–
Закінчуй зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!
– Вибач,
Володю, але не можу. Вибач!
– Ех
ти, а ще другом називаєшся.
Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?
Ситуація № 2
Справжні подруги
П'ятикласниця Людмила
П'ятикласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все! До школи я не йду!
— Все! До школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так.
Але сказала Рита,
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
— Діла-а...
Ви — справжні
подруги!..
-І пішла...
А ви що скажете мені.
Це — справжні подруги, чи ні?
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так.
Але сказала Рита,
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
— Діла-а...
Ви — справжні
подруги!..
-І пішла...
А ви що скажете мені.
Це — справжні подруги, чи ні?
Ситуація № 3
Цей лист я прочитала в одному журналі, його написала
учениця 5 класу: «У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються
наді мною, мене ніхто не розуміє. Всі учні класу якісь дивні, дуже часто
бувають злими, а мені так хочеться мати друзів. Що мені робити? До кого мені
звернутися за допомогою?»
Щоб ви порадили цій дівчинці?
6. Правила дружби
6. Правила дружби
Розгляньмо правила дружби, яких ви повинні
дотримуватися протягом всього життя (презентація).
1. Дружба — це правда і чесність кожного.
2. Поважай тих, з ким дружиш.
3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.
7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.
Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».
ІІІ. Підсумок виховної години
Для справжніх
друзів я підготувала невеликий
подарунок. (Відео з фотографіями учнів класу)
У вас на партах лежать аркуші у формі серця, пропоную
кожному з вас написати побажання і
подарували його своєму другові.
Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими,
щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які можуть розділити з
вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю,
щоб у кожного з вас був справжній друг!
Комментарии
Отправить комментарий